onsdag 30 december 2009

Onsdagen den 30 dec

Snart är det ett nytt år.
Inget år kommer någonsin att bli så hemskt som detta året blev.

Året som gått, år 2009, jag vill att det ska försvinna och att det aldrig någonsin existerade. Jag vill vakna upp ur denna outhärdliga mardröm och inse att det just bara var en hemsk mardröm. Men jag inser att det inte kommer att ske.

Den insikten är fortfarande som en stor, kraftig hand som omfamnar mitt inre, alldeles för hårt, och som sakta drar mig neråt.

Nästa år och inget annat år kan bli värre, det vet jag, men det kommer heller aldrig att komma ett år som tar bort den skuggan som år 2009 lagt över mitt och våra liv. Skuggan som tog ditt liv ifrån oss och ifrån denna jord.
Jag saknar dig så otroligt mycket, min älskade vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar