lördag 2 januari 2010

Lördagen den 2 jan

Förkyld, sitter nedsjunken i soffan med Sigrid, datorn och en bok i mitt knä. Sigrid värmer mig. Förkylningnen var ingen överraskning då det är dags för mig att börja på mitt nya arbete på måndag, det är självskrivet att jag ska bli sjuk dagarna innan. Men men, det är inte så illa, bara snuva och halsont. Så jag hoppas verkligen att det ger sig imorgon, jag är tillräckligt nervös som det är...

Just nu läser jag på inför arbetet, Dialektiskt beteendenterapi vid emotionell personlighetsstörning, teori, strategi och teknik, av Kåver och Nilsonne (2002). En bok jag rekommenderar, vidare vill jag även inflika att all litteratur av Kåver och Nilsonne är väl värd att läsa, oavsett om man är intresserad av psykologi eller inte. Bara tanken att kunna försöka se saker och ting från någon annans synvinkel ibland, kanske är lockande och kanske till och med oerhört givande både för dig själv och din omgivning...?

Förra veckan läste jag Jonas Gardells Jenny, en gripande berättelse och betraktelse, läsvärd, jag kommer nog att återkomma till den någon gång längre fram. Inte ännu, jag ger det lite tid...

En mer subjektiv insikt; Jag tror att jag fått en total crush på "the twilight saga", näst intill pinsamt, men ibland är det nog okej att låta fanatasin skena iväg med en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar